Skip to main content

Numărul de reclamații/petiții și cereri de soluționare alternativă a disputelor înregistrate în ultimele 3 luni este de 337, respectiv 0.

Structura detaliată poate fi consultată aici, accesând pagina dedicată.

Politica de confidențialitate

Datele dumneavoastră sunt în siguranță cu noi

La HD Insurance PLC („Hellas Direct”) prețuim confidențialitatea și protecția datelor. Respectăm toate Legislațiile relevante, inclusiv Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date și de abrogare a Directivei 95/46/CE (Regulamentul general privind protecția datelor, cunoscut și ca „GDPR”), care a intrat în vigoare la data de 25 mai 2018 și afectează protecția tuturor datelor cu caracter personal pe care le deținem. Hellas Direct operează în România, prin Sucursala din România cu sediul în București, în regim de libertate de stabilire. HD Insurance PLC Nicosia – Sucursala București este Sucursala din România a Hellas Direct.

Ce sunt datele cu caracter personal?

Termenul „date cu caracter personal” se referă la orice element sau informație care poate identifica identitatea sau datele de contact ale unei persoane. Aceasta include, de asemenea, cazurile în care identitatea unei persoane poate fi stabilită, chiar și indirect, prin referire la un factor care este unic pentru identitatea fizică, fiziologică, genetică, psihologică, economică, culturală sau socială a persoanei respective.

Scopul acestei Politici de confidențialitate este de a vă informa în detaliu cu privire la tot ceea ce privește datele dumneavoastră cu caracter personal și Hellas Direct. Dacă aveți întrebări suplimentare, vă rugăm să nu ezitați să ne contactați.

Ce categorii de date cu caracter personal folosim?

Principalele categorii de date cu caracter personal pe care le folosim sunt:

Date pentru a vă identifica

Putem utiliza date precum numele, prenumele, numărul de identificare sau de pașaport, numărul de telefon, data nașterii, adresa de e-mail, adresa de domiciliu, numărul de înmatriculare al vehiculului, tipul/modelul vehiculului, numărul de identificare fiscală, în scopuri de identificare.

Datele de mai sus pot fi, de asemenea, utilizate pentru (i) scopuri de comunicare – pentru a ne permite să vă contactăm în oricare dintre scopurile menționate în această politică de confidențialitate și în contractul dumneavoastră de asigurare, (ii) pentru a calcula costul asigurării pentru acoperirea de asigurare solicitată, (iii) pentru a negocia cererea dumneavoastră de despăgubire cu o altă companie de asigurări, în numele dumneavoastră și pentru procese afiliate, întotdeauna pe baza unui temei juridic.

Pentru evaluarea unei cereri de despăgubire, pot fi prelucrate categorii suplimentare de date cu caracter personal, de exemplu, materiale fotografice, precum și date sensibile legate de starea dumneavoastră de sănătate, rapoarte medicale și istoricul medical.

Detalii bancare

Putem utiliza detaliile instituției bancare sau detaliile cardului dumneavoastră și informațiile de facturare pentru a procesa plata dumneavoastră, de exemplu, atunci când achiziționați o asigurare de la noi sau când dorim să efectuăm o plată pentru a vă acorda o despăgubire.

Date de navigare

Datele dumneavoastră de navigare vor fi, de asemenea, prelucrate. De exemplu, vom utiliza adresa dumneavoastră IP și vom plasa module cookie în browserul dumneavoastră, pentru a vă oferi o experiență online mai bună pe site-ul nostru. Mai multe informații sunt furnizate în Politica noastră privind modulele cookie.

Datele cu caracter personal ale minorilor

Nu vom solicita sau prelucra datele minorilor, cu excepția cazului în care acest lucru este necesar. De exemplu, dacă evaluăm o cerere de despăgubire în urma unui accident rutier în care au fost implicați minori, va trebui să prelucrăm datele acestora în scopul evaluării și despăgubirii. Acest lucru se va face pe baza consimțământului părintelui sau tutorelui legal al minorului și întotdeauna în conformitate cu dispozițiile GDPR.

Site-ul nostru nu se adresează minorilor și nu ar trebui să fie utilizat de minori.

Cum colectăm datele cu caracter personal?

Clienții care obțin o ofertă prin intermediul Canalului nostru de Brokeri

În prezent, nu oferim asigurări și/sau oferte prin intermediul unui canal direct. Pentru a obține o ofertă de asigurare de la Hellas Direct, trebuie să faceți acest lucru prin intermediul Brokerilor noștri de încredere. În astfel de cazuri, va trebui să furnizați Brokerilor noștri anumite informații care fac parte din categoria datelor cu caracter personal, cum ar fi numele, adresa și datele de contact. Vi se cere să furnizați doar datele cu caracter personal care sunt necesare. Fără acestea, nu puteți primi o ofertă corectă.

Prin furnizarea informațiilor solicitate partenerilor noștri de încredere, prin completarea formularelor relevante și prin comunicarea voluntară a datelor dumneavoastră cu caracter personal către Brokerul nostru de încredere, acceptați prelucrarea datelor dumneavoastră cu caracter personal de către Brokerul relevant (în numele Hellas Direct) și de către Hellas Direct.

Clienții care achiziționează asigurări

În cazul în care alegeți să achiziționați o asigurare de la Hellas Direct, va trebui să obținem alte categorii de date cu caracter personal de la dumneavoastră, pentru a vă putea oferi acoperirea de asigurare necesară.

Datele cu caracter personal necesare pe care le colectăm și le prelucrăm sunt: nume, adresă, e-mail, telefon (fix și mobil), numărul de identificare fiscală, înregistrarea apelurilor și colectarea comunicărilor scrise către și de la Hellas Direct, numărul de contracte, fotografii și numărul de vizite pe site, detaliile contului și alte informații financiare. Acolo unde este necesar, putem prelucra date medicale și juridice. Acest tip de date cu caracter personal vor fi, de asemenea, obținute la reînnoirea sau modificarea asigurării dumneavoastră sau atunci când depuneți o cerere de plată în temeiul contractului dumneavoastră de asigurare.

Alte moduri în care putem obține datele dumneavoastră cu caracter personal:

  • ori de câte ori este posibil să ne furnizați astfel de date – de exemplu, în timpul unei conversații telefonice
  • putem colecta datele dumneavoastră cu caracter personal de pe orice platformă accesibilă publicului
  • atunci când prelucrăm date în scopul evaluării cererii de despăgubire sau de plată, putem obține date prin intermediul partenerilor noștri de încredere care ne furnizează evaluări în legătură cu prejudiciul suferit, experți și consultanți
  • de asemenea, este posibil să obținem datele dumneavoastră prin intermediul Schemelor de fidelizare a clienților sau al Programului Recomandă-un-Prieten

Scopul nostru este să vă oferim cele mai bune asigurări și să ne îmbunătățim serviciile, iar în acest scop este necesară colectarea datelor cu caracter personal de mai sus.

Site-ul nostru utilizează module cookie. Pentru a vedea Politica noastră privind modulele cookie, faceți clic aici.

Cum prelucrăm datele cu caracter personal?

Prelucrăm datele cu caracter personal în conformitate cu legile și reglementările relevante. Vom prelucra datele dumneavoastră cu caracter personal numai dacă:

  • ați consimțit la prelucrarea pentru unul sau mai multe scopuri
  • prelucrarea este necesară pentru executarea corespunzătoare a unui contract la care sunteți parte sau pentru acțiuni care trebuie întreprinse la cererea dumneavoastră înainte de încheierea unui contract
  • prelucrarea este necesară pentru a ne conforma unei obligații legale pe care o putem avea
  • prelucrarea este necesară pentru protejarea interesului dumneavoastră vital sau al altei persoane
  • prelucrarea este necesară pentru îndeplinirea unei sarcini în interes public sau în exercitarea autorității publice care ne-a fost încredințată
  • prelucrarea este necesară în scopul intereselor legitime ale societății, cu excepția cazurilor în care drepturile și libertățile dumneavoastră fundamentale prevalează asupra acestor interese – în astfel de cazuri, protecția datelor dumneavoastră cu caracter personal va prevala asupra intereselor legitime ale societății

Calcularea ofertei / costului asigurării dumneavoastră

Pentru a vă putea asigura sau pentru a calcula costul asigurării dumneavoastră, evaluăm datele și datele cu caracter personal pe care ni le-ați furnizat prin intermediul Brokerului (Brokerilor) nostru (noștri) de încredere. Aceste date sunt necesare pentru a putea determina riscul de asigurare pe care ni-l asumăm și, în consecință, pentru a putea calcula eficient costurile. De exemplu, este important să vă cunoaștem locul de reședință / codul poștal, deoarece în unele zone riscul este mai mare decât în altele.

Furnizarea de informații autorităților publice

În plus, pentru asigurarea auto, vă vom solicita numărul de identificare fiscală pentru a informa autoritățile că vehiculul dumneavoastră este asigurat. Informațiile pe care le solicităm sunt esențiale pentru evaluarea corectă a riscului de asigurare și pentru calcularea unei prime echitabile care să răspundă nevoilor dumneavoastră specifice.

Scopuri de comunicare

În plus, avem nevoie de informațiile dumneavoastră cu caracter personal pentru a putea comunica cu dumneavoastră atunci când este necesar. În plus, vă vom contacta pentru a vă reaminti de expirarea contractului dumneavoastră. De asemenea, în cazul în care depuneți o plângere sau o reclamație, va trebui să vă contactăm pentru a obține toate informațiile relevante care să ne permită să vă evaluăm plângerea sau reclamația.

Dacă ați achiziționat de la noi o asigurare care a expirat, vă putem contacta în termen de 18 luni de la data expirării contractului de asigurare.

Interesele legitime

Cazurile de prelucrare a datelor în scopuri de interese legitime includ, fără a se limita la acestea, prelucrarea pentru prevenirea și evaluarea acțiunilor infracționale sau ilegale și răuvoitoare la adresa societății noastre. De exemplu, atunci când avem motive întemeiate să suspectăm că o cerere a fost făcută în mod fraudulos, putem prelucra date cu caracter personal pentru a determina validitatea unei astfel de cereri.

Marketing

Cu consimțământul dumneavoastră explicit, vom utiliza unele dintre datele dumneavoastră în scopuri de marketing și cercetare de piață. Vom utiliza datele dumneavoastră pentru a vă trimite materiale informative, precum și orice informații care credem că ar putea fi de interes pentru dumneavoastră și ofertele noastre pentru orice produse pe care le putem pune la dispoziție. Orice tip de informații (e-mailuri / SMS-uri) care vă sunt trimise vă vor oferi opțiunea de a nu mai primi astfel de informații dacă doriți vreodată să încetați o astfel de comunicare.

Remarketing

Cu consimțământul dumneavoastră explicit, vom utiliza unele dintre datele dumneavoastră cu caracter personal în scopuri de remarketing, pentru a afișa reclamele noastre relevante pentru interesele dumneavoastră prin intermediul partenerilor noștri de încredere. În acest fel, putem utiliza datele dumneavoastră pentru a vă oferi reclame direcționate și personalizate. Dacă ați achiziționat o asigurare de la noi, datele dumneavoastră vor fi utilizate în scopuri de remarketing atâta timp cât rămâneți clientul nostru, precum și timp de 18 luni după expirarea contractului de asigurare. Dacă ați obținut o ofertă de la noi, datele dumneavoastră vor fi utilizate în scopuri de remarketing pentru o perioadă de 9 luni de la data la care v-am furnizat o ofertă. 

Ce vom face dacă ne furnizați informații false?

Dacă ne furnizați informații inexacte, incomplete sau false, putem rezilia sau înceta contractul dumneavoastră sau refuza reînnoirea acestuia.

Cât timp vom păstra datele dumneavoastră cu caracter personal?

Vom păstra și prelucra datele dumneavoastră cu caracter personal atât timp cât este necesar pentru atingerea scopului pentru care ați furnizat inițial datele.

Clienți care obțin o ofertă

În cazul unei oferte, vom prelucra datele dumneavoastră pentru a calcula costul asigurării dumneavoastră. Dacă nu vă asigurați vehiculul la noi, vom păstra datele dumneavoastră timp de optsprezece (18) luni de la data ofertei.

Clienții care achiziționează asigurări

În cazul în care achiziționați o poliță de asigurare de la noi, vom păstra și prelucra datele dumneavoastră pentru perioada necesară duratei contractului dumneavoastră, operațiunilor noastre și serviciului dumneavoastră adecvat. În cazul încetării sau rezilierii poliței dumneavoastră, vom păstra datele dumneavoastră atât timp cât este prevăzut de legile și reglementările aplicabile.

Cum sunt prelucrate datele dumneavoastră cu caracter personal? Ce prelucrăm?

Utilizăm sisteme automate pentru a prelucra datele dumneavoastră cu caracter personal. Aceasta înseamnă că avem sisteme care colectează, organizează și evaluează automat datele pe care ni le furnizați. Prelucrarea automată ne permite să vă calculăm imediat (în timp real) oferta de asigurare, astfel încât să nu fiți nevoit să o așteptați. De asemenea, ne ajută să identificăm și să prevenim mai eficient eventualele fraude de asigurare împotriva noastră.

Prelucrările automate sunt controlate de departamentul nostru de analiză. Acest lucru înseamnă că departamentul poate efectua verificări regulate pentru a se asigura că totul funcționează corespunzător.

Cine are acces la datele dumneavoastră cu caracter personal?

Accesul la aceste date este disponibil numai celor care au nevoie de acces, cu unicul scop de a vă servi pe dumneavoastră.

Departamentul de servicii pentru clienți va consulta informațiile dumneavoastră dacă aveți întrebări și dacă aveți nevoie de ajutor. Acesta este, de asemenea, departamentul care va colecta datele dumneavoastră dacă alegeți să obțineți o ofertă sau să achiziționați o poliță prin telefon.

Echipa Liniei de urgență are, de asemenea, acces la aceste date. Aceasta este echipa care va înregistra datele dumneavoastră în cazul unui accident sau al unei daune.

Echipa de despăgubiri va avea nevoie de informațiile dumneavoastră pentru a gestiona și plăti cererea dumneavoastră de despăgubire sau pentru a se ocupa de cererea dumneavoastră de despăgubire sau de o cerere de despăgubire formulată împotriva dumneavoastră, în numele dumneavoastră. În acest scop, datele dumneavoastră pot fi transmise medicilor, spitalelor, avocaților și/sau autorităților. Înainte de a se întâmpla așa ceva, vă vom anunța.

Dacă aveți o reclamație, echipa de reclamații va avea, de asemenea, nevoie de acces la unele dintre datele dumneavoastră pentru a evalua corect problema dumneavoastră.

Echipa de analiză are acces la o parte din informațiile despre vehiculul dumneavoastră pentru a ne asigura că evaluăm serviciile pe care le oferim și că vă oferim produsul potrivit la cel mai bun preț.

Echipele de analiză a afacerilor pot prelucra datele dumneavoastră pentru a oferi companiei informații despre vânzări și operațiuni.

Echipa de finanțe și plăți va prelucra datele dumneavoastră pentru a vă plăti în cazul în care veți primi despăgubiri în urma unei cereri de despăgubire, pentru a primi plata contractului dumneavoastră de asigurare, în cazul anulării poliței dumneavoastră de asigurare, precum și pentru a vă acorda puncte sau despăgubiri prin intermediul schemelor de fidelizare a clienților sau al schemei „Recomandă un Prieten”.

În cele din urmă, dacă ne-ați dat permisiunea să vă trimitem materiale promoționale, unele dintre date pot fi utilizate și de departamentul nostru de comunicare și marketing.

În afară de Hellas Direct, cine mai are acces la aceste date?

În general, evităm divulgarea datelor cu caracter personal către terțe părți. Cu toate acestea, în unele cazuri, acest lucru este necesar. Datele dumneavostră pot fi partajate cu:

  • alte societăți din cadrul grupului HD Insurance în scopuri administrative și contabile;
  • organisme publice sau guvernamentale, cum ar fi (de exemplu, instanțe, organisme de reglementare, agenții de aplicare a legii, autorități fiscale și organe penale) și instanțe arbitrale și contabilii, auditorii, avocații și alți consultanți și reprezentanții acestora, în măsura în care considerăm că este necesar sau adecvat. Acestea includ organismul care identifică vehiculele neasigurate, precum și orice autoritate care ne solicită date;
  • alte societăți de asigurare și reasigurători. Vom dezvălui datele dumneavoastră Autorității de Supraveghere Financiară și altor societăți de asigurare, dacă reasigurătorii noștri consideră necesar acest lucru;
  • partenerii care ne asistă în furnizarea serviciilor pe care le-ați achiziționat. Printre aceștia se numără serviciile de reparații, tehnicienii care furnizează servicii de urgență și se ocupă de reparații în casa asigurată, evaluatorii de asigurări, precum și medici, avocați și consilieri juridici, contabili, reasigurători, brokeri, experți, bănci și instituții financiare, furnizori de platforme și alții;
  • partenerilor noștri de încredere (inclusiv furnizorilor externi de servicii) cu care Hellas Direct a încheiat un contract. Astfel de parteneri/furnizori de servicii au fost evaluați și aprobați de Hellas Direct, iar acordurile necesare sunt în vigoare, în conformitate cu legislația aplicabilă (inclusiv documentele și acordurile necesare care definesc în mod clar rolurile/responsabilitățile dintre fiecare furnizor de servicii și Hellas Direct, în contextul prelucrării datelor cu caracter personal și al cooperării generale dintre părți).

În cazul în care partenerii noștri de încredere și/sau furnizorii noștri de servicii și/sau orice terță parte are dreptul de a avea acces la și/sau de a primi datele dumneavoastră cu caracter personal, sunt instituite toate măsurile tehnice și organizatorice necesare pentru a asigura protecția adecvată a datelor cu caracter personal. Scopul nostru este de a elimina sau, în orice caz, de a reduce la minimum orice risc de distrugere sau pierdere, chiar accidentală, a datelor cu caracter personal prelucrate, din orice acces neautorizat sau prelucrare incompatibilă.

Datele dumneavoastră vor fi utilizate în scopuri comerciale?

În conformitate cu GDPR, pentru a vă putea trimite orice material promoțional, trebuie mai întâi să ne dați consimțământul dumneavoastră. Fără acesta, nu vă putem trimite actualizări cu privire la noi servicii sau noi produse sau parteneriate cu societăți afiliate. De asemenea, nu vom putea să vă trimitem știri despre companie sau știri de pe piață (de exemplu, știri despre mașini neasigurate, știri privind taxele de drum etc.).

Dacă optați pentru aceste comunicări, aveți dreptul să vă retrageți consimțământul în orice moment. Trebuie doar să ne anunțați prin e-mail la dpo@hellasdirect.ro sau pur și simplu «dezabonați-vă» din următorul e-mail pe care îl primiți. Vom înceta imediat prelucrarea datelor dumneavoastră în scopuri comerciale și promoționale.

Datele dumneavoastră cu caracter personal sunt în siguranță?

Categoric! Utilizăm toate măsurile tehnice și organizatorice adecvate pentru a asigura securitatea datelor dumneavoastră cu caracter personal. Am ales să păstrăm numai datele, care sunt necesare, toate acestea fiind criptate și / sau anonimizate, fie parțial, fie în întregime. Securitatea datelor dumneavoastră este extrem de importantă pentru noi.

Ce fel de schimbări facem?

Uneori, putem face modificări la Politica noastră de confidențialitate în scopul îmbunătățirii serviciilor pentru clienți și pentru a respecta legislația relevantă. Vă îndemnăm să vizitați site-ul nostru din când în când pentru a fi la curent cu orice modificări. Cu toate acestea, dacă facem modificări substanțiale la această Politică, vă vom notifica prin e-mail pentru a vă oferi posibilitatea de a revizui noii termeni și condiții pentru a decide dacă sunteți sau nu de acord cu aceștia.

Care sunt drepturile dumneavoastră în legătură cu datele dumneavoastră cu caracter personal?

Aveți dreptul la informare și acces, pentru a ști ce date prelucrăm, de ce și de către cine.

Dreptul de rectificare în cazul în care, din anumite motive, datele dumneavoastră nu sunt valabile sau sunt incorecte.

Dreptul de a restricționa prelucrarea, după caz, de a specifica ce date doriți să fie prelucrate și care dintre acestea doriți să fie restricționate.

Dreptul la ștergere, adică dreptul de a fi eliminat din baza noastră de date în anumite cazuri, în special dacă nu este necesar să avem datele dumneavoastră.

Dreptul la portabilitate, de a vă oferi datele pe care le-am prelucrat pentru a le transfera unui alt partener sau unei alte societăți.

Dreptul de opoziție. Dacă este cazul, aveți dreptul de a vă opune prelucrării datelor dumneavoastră. Cu toate acestea, deoarece unele dintre aceste date sunt necesare pentru ca noi să vă furnizăm asigurarea, opoziția poate duce la încetarea contractului dumneavoastră de asigurare.

Dreptul cu privire la procesul decizional individual automatizat, deoarece aveți dreptul de a nu fi supus unor decizii luate exclusiv pe baza prelucrării automate, inclusiv a creării de profiluri.

Dreptul de a retrage consimțământul pe care ni l-ați dat pentru utilizarea datelor dumneavoastră în scopuri comerciale.

Pentru a vă exercita oricare dintre drepturile menționate mai sus, trebuie să ne trimiteți solicitarea dumneavoastră prin e-mail la dpo@hellasdirect.ro sau prin telefon la  021 9705. Vom evalua solicitarea dumneavoastră în termen de treizeci (30) de zile. Dacă există motive obiective care nu ne permit să dăm curs solicitării dumneavoastră, vă vom informa. Vă puteți exercita aceste drepturi fără niciun cost. Dacă acestea sunt reiterate de multe ori, avem dreptul să vă cerem să plătiți o taxă de gestionare de până la 25 de euro.

Cum vă puteți plânge cu privire la modul în care sunt prelucrate datele dumneavoastră cu caracter personal?

Dacă nu sunteți de acord cu modul în care v-am prelucrat datele personale, puteți trimite un e-mail responsabilului cu protecția datelor la dpo@hellasdirect.ro. Alternativ, ne puteți suna la 021 9705.

De asemenea, puteți contacta Autoritatea Națională de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal, care este disponibilă la adresa https://www.dataprotection.ro.